lördag 14 september 2013

Terminator the Sara Conor chronicles

Jag tittar av och till på Therminator tscc på Netflix. Idag hade de verkligen tur att de känner en ambulanssjukvårdare. Vilket osökt får mig att tänka på sjukvård i händelse av kris, krig och katastrof. Vad har jag för resurser egentligen? Dels rent materiellt, vad ligger i plastbacken med sjukvårdsutrustning men också människor som kan sjukvård. Jag har en bekant, präst, vars fru är läkare. Eller, senast vi träffades var hon läkarstudent men nu bör hon vara färdig läkare. Hon hade ångest av antibiotikaresistenta bakterier. En fingervisning om vad vi borde oroa oss för också kanske? Men på närmre håll, vad har jag för resurser då. Olyckligtvis få. Jag tror att det är jag som har bäst koll. Och den kollen är inte mest sas survival handbook, where there is no doctor och en och annan video på youtube med folk som syr ihop fläsksvålar. Får kanske titta på om jag behöver köpa mig doc Bones och nurse Amys bok i julklapp åt mig själv. Och ladda upp med bomull och gaffatejp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar