lördag 7 september 2013

Pestens tid

Idag gav mig ICA maxi "an offer i could not refuse". Pestens tid i storpocket för 29 kr. Till saken hör att jag i förra veckan på en loppmarknad köpte en pestens tid i hårdpärm, den med en svart sjuk man på framsidan, precis likadan som den boken jag plockade upp i mitt högstadiums skolbibliotek. Den här boken är antagligen det som gjorde mig till survivalist på riktigt. Ja när jag var ung alltså. Den här boken, och senare filmen, (det här var innan piratandet så en gång om året hyrde vi the stand från stadens videouthyrningsfirma, den var så lång att den kom på två vhs och vi var tvugna att börja se den strax efter lunch med planerad middagspaus) påverkade mig och mina vänner så till den grad att vi även i tidiga 20-års åldern hade planer för hur vi skulle ta oss till varandra när pesten slog till. Att vi skulle vara bland de 0,02 % som överlevde var ju självklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar