lördag 7 september 2013

Äpplets fall från trädet

Jag och profeten (sonen) var hem till mina föräldrar. Pappa hade lagat middag första kvällen. Köttgryta med kokt potatis. Odramatisk mat. Ungefär vad vi kunde ätit när jag växte upp. När jag åkte hem idag skulle min mamma bestämma mat. Biff Rydberg. Min första tanke var: vem har hjärntvättat min mamma. Det här är lite av en trend hos föräldrar och syskon. Här skall ätas "finmat" som det aldrig var tal om för 10- 15 år sedan (ja jag vet att matvanor utvecklas men där syskonen efterapar Bernadotte provar jag på Jugoslavisk husmanskost och köper hemslaktade djur, typ) det är bara min familj som inte har matkasse levererad varje vecka, städhjälp har visserligen inte mina föräldrar men väl en robotdammsugare. Jag är ett äpple som när jag landade upptäckte att trädet blåst omkull och ersatts av nån orkidé.
Suck och pust

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar