söndag 17 februari 2013

Bug Out Bag

Jag låg igårkväll och tänkte... Hur är egentligen statusen på Bug Out Bagen? Jag kommer inte ihåg när jag packade om den senast. Antagligen alldeles för länge sedan då. Och vart är den? Nej, så illa är det inte, jag vet precis var den är. Den är i vårt inomhusförråd. Tyvärr under alla min frus handväskor och skor. Längst ned i botten så man kommer att svära ihjäl sig när meteoriten flyger över huset och man måste greppa väskan och springa från huset. Det är onekligen dags att städa i förrådet. Några förslag på system för ordning som inte kostar skjortan och fungerar på gipsvägg?

Ja, just i händelse av att en komet sprängs över huvudet på en är det kanske bättre att stanna kvar hemma och tälta i vardagsrummet. Enligt Bodis är det många minus hos ryssarna. Så kanske inte att en BOB hjälper dem. Men det är ju just så med förberedelser. Det gäller oftast inte att förbereda sig för det som just hänt, utan för det som kan komma att hända.
Eller ännu bättre, förbereda sig inte bara för enskilda situationer, utan förbereda sig så att man klarar alla situationer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar