söndag 16 december 2012

Snökaos

Tydligen har det varit snökaos här ett par veckor. Speciellt i Stockholm. Själv har jag blivit hemmasnöad en dag. Bussarna gick inte, tågen blev ersatta med bussar, hur nu det gick till, och att ta sig till jobbet hade nog gått. Bara tider att passa på eftermiddagen. Men det är ju inte att ta sig till jobbet som är viktigt, det är ju att ta sig hem man vill göra. Och när jag fick rapporter av resenärer som försökte ta sig in till stan vid 9-tiden men inte kommit in till lunch så bestämde jag mig för att det inte var värt att åka in.
Dagen efter var det betydligt finare väder så jag tog med mig hela familjen. När vi skulle åka hem på eftermiddagen var sikten under 50 meter. Så insnöad blev vi. Tur att man har släkt 400 meter ifrån jobbet så man inte sitter illa till. Ja, för den delen så har jag också sovsäck, liggunderlag och 7-8 spritkök på jobbet med.
Men. Jag åker till jobbet i vinterkängorna, med täckbyxor och vinterjacka på mig, 200 gram choklad och 1,5 liter vatten i väskan. Jag klarar mig nog. Och som min fru så fint uttryckte sig "oroa dig inte, vi klarar oss nog två dagar utan dig, så länge vi har ström i alla fall"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar