torsdag 5 april 2012

Ketchupeffekten

Ibland är det verkligen ketchupeffekten i livet. Nu beklagade jag mig igår, och idag händer det massor av grejer. Som jag skall försöka få ur mig imorgon. Men jag fick bland annat tillbaka mina böcker Midvintermörker och Patriots. Hoppas kunna prata lite om dem med låntagaren imorgon. Vi har också suttit i bilkö tre mil. E4... Och det var inte ens en olycka... Värst är de här som när det blir dubbelfiligt kommer i full karriär från lite längre bak i kön, för att åka in lite längre fram. Vad får dem att tro att deras tid är viktigare än min? Tror de att deras fjällstuga skall hinna fly från dem? Jag undrar dessutom hur många som åker norrut idag då kön var längre när vi åkte hem ett par timmar senare. Den måste pågått i flera timmar och vad jag kunde se var den nog tre mil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar