tisdag 13 mars 2012

Mitt varierade jobb...

I dag kom saneringsfirman som skall ta bort sotet på mitt jobb. De kunde inte lova hur lång tid det skulle ta men antagligen längre tid än en vecka för två personer. Nu är mina lokaler inte så små men det var en väldigt liten brand. Sot förflyttar sig snabbt. Spännande också att se hur de tog kort för försäkringsbolagets räkning. En panoramakamera som fick fota i varje rum.
Eftermiddagen blev en helt annan uppgift. Middag i bilen och transport till det nyaste projektet. Jag skall få ett busskort bekostat av jobbet så jag kan köra lite fler barn än de fyra som får plats i en bil. Det skall bli kul, och det bättrar nog på lite i lönekuvertet. För att inte tala om möjligheterna att hitta nytt jobb om jag skulle bli övertalig... Eller inte. För att få bli busschauför krävs nämligen inte bara D-behörighet på ditt körkort. Du måste också ha ett yrkesförarbevis som består av 140 timmars extra studier till en kostnad av ca 18 000. Om du inte fick ditt körkort före 2009 såklart, man vill inte stöta sig med dem som redan har jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar