måndag 6 februari 2012

trafikläget i fredags

Guds vägar äro outgrundliga brukar man säga. Och i fredags var de verkligen det. Jag har varit lite förkyld i veckan och i fredags när jag vaknade var det verkligen illa. Matt, ont i halsen, hostade, slemig, snorig... Och inget möte på jobbet eller någonting viktigt som behövde göras. Så jag stannade hemma istället... Låg på soffan, drack te, tittade på The walking dead. Och ute snöade det...
Framemot lunch hade jag piggnat på mig ordentligt och började känna ett litet stygn av dåligt samvete över att jag inte var på jobbet. Speciellt när min fru ringde och var så enormt stressad på sitt jobb över en deadline. Men så började jag se rapporterna om trafikläget. Och då blev jag helt plötsligt väldigt glad att jag stannat hemma... E4 avstängd för trafik, räddningstjänsten uppmanade människor att stanna hemma. Och det var inte ett väder att leka med. Snöade nästan hela dagen, 17 cm och så blåsten.
Att ha en vinterrustad bil är verkligen ett måste när vädret är på det här viset. Och i Sverige så kan man nästan räkna med snöstormar från oktober till juni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar