lördag 19 februari 2011

The walking dead

Hemma hos svärföräldrarna såg jag en trailer på tv11. Den 20 februari får även vi laglydiga svenskar möjlighet att se The walking dead. Jag tror inte att jag törs se den själv dock, efter att ha läst de första 35 serietidningarna och World war Z av Max Brooks är jag säker på att jag en dag kommer att bli överfallen av zombies i soprummet.

I övrigt så ville inte motorvärmaren starta i dag. Efter lite felsökning kom vi fram till att det var min kabeln som gett upp. Efter 5 år gav sig till sist min pappas eltejpsreparation. När vi böjde på kabeln så blixtrade det och motorvärmaren hoppade igång. Man kan ju tycka att en elektriker borde åtgärdat den här nödlösningen för länge sedan men skomakarens barn har de sämsta skorna eller hur är det man brukar säga.
Laga en skarvsladd får, till skillnad från fast installation, alla med rätt kunskap göra. Alla borde skaffa sig de kunskaperna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar