söndag 13 februari 2011

Veckans prepping...

Sedan vi köpte radhus har de mesta av pengarna som läggs på förberedelse förflyttats ifrån bullets, beans and bandaids till extra amorteringar. Det gäller att göra sig av med de 150 000 vi har rörligt och på så vis trycka ner månatliga utgifter. Det är ett bröllop som måste finansieras också till sommaren
Tur att det finns gott om andra saker man kan göra än spendera pengar. Till exempel öva sig på att spara pengar... Betydligt mindre bortslängd mat, fler matlådor, rensande i en del onödiga prenumerationer... Men jag måste nog ändå passa på att köpa en tork innan en kompis flyttar hem från staterna oc kan posta den till mig. Hmm, om man använder runda pepparkaksmått på kassler så kan man kalla den för fläskfilé...

3 kommentarer:

  1. Tack för kasslertipset....*skrattar ihjäl mig*

    SvaraRadera
  2. Härligt med hus! Hur har du det med isoleringen? Det som har gett mig mest valuta för pengarna var att tilläggsisolera vinden. Kostade mig cirka 6000 kronor men elräkning idag är lägre jämfört med två år tillbaka, trots högre priser.

    SvaraRadera
  3. En riktig överlevare skulle förstås använda burkskinka för att imitera fläskfilé... Passa på att rotera förråden...

    Prepper, bostadsrättsförening så det är inte att göra om hur man vill. Men vi har det varmt inomhus och gott om snö på taken. Väldigt kallt under taket, mellan yttertak och innertak också så det är nog ganska så bra.
    Men det är helt fantastiskt att bo på markplan, skotta snö och få betala själv när man byter spis.

    SvaraRadera