söndag 30 maj 2010

Annorlunda nattläger

Nyss hemkommen från campingpremiären. Det spöregnade i Uppsala till ganska så sent. Som den urbana survivalist man är så tog jag och campade på betongen. Det är utomhus, alltså är det camping! Dessutom är det inget konstigt i min familj med att sova på balkongen, min far brukar tillbringa någon natt på altanen.
Vid 23-snåret rullade jag ut mina liggunderlag och sovsäcken på den ytan som var torr En mössa, en buff och en ficklampa fick vara sällskap. Det var en himla tur det för trots att solen ligger på andra sidan huset på morgonen blev det väldigt ljust vid fem när fåglarna väckte mig första gången. Blåste kallt gjorde det också men jag frös inte fören framemot morgonkvisten. Det bästa hade varit att klivit upp vid halv sju när jag vaknade första gången, men det är ju faktiskt söndag och då borde man få ta sig en välförtjänt sovmorgon till i alla fall något efter sju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar