tisdag 19 januari 2010

Vikten av att ha kalsonger i EDC

Det var ett planeringsmöten här i staden. Och här i Uppsala har man lite problem med tågen. Ganska så mycket problem faktiskt, nästan jämt är det förseningar. Skall man då också passa en anslutning på nästa station så kan man få problem. Och helt plötsligt var det en av ungdomarna som insåg att han kunde komma halvvägs men skulle få sova på stationen om han gav sig iväg. Så vi fick nattgäster. Och då kan det vara väldigt smart att ha ett par extra kalsonger och en tandborste i sin EDC. Tror faktiskt att jag skall klippa av skaftet på en tandborste och stoppa ned i väsken. Och ett par kalsonger i handskfacket.

3 kommentarer:

  1. I lägen som detta är det bra att ha köpt en biljett för hela resan i förväg, då ser SJ i allmänhet till att man kommer fram, via taxi om inte annat.

    SvaraRadera
  2. Nu har jag iof sovit borta många gånger utan att jag tvingats att byta kalsonger nästa morgon. Man kan alltid ha på sig de gamla tills man kommer hem och duschar. Inte riktigt nödsituation i mina ögon...

    SvaraRadera
  3. I två dagar har jag tvekat med att läsa inlägget på grund av titeln. "Vad har han varit med om nu?" tänkte jag.

    SvaraRadera