tisdag 12 januari 2010

Kropp & själ

De senaste avsnitten av P1-programmet kropp & själ har varit väldigt spännande. Dagens handlade om kondition och de genomförde bland annat polisens fysiktest. Ett stort misstag som många gör är att de inte tränar för det man skall testas i. I det här fallet coopers test. Att göra jympa och aerobics hjälper tydligen inte i joggandet. Och om det stämmer så borde jag ju kombinera mitt joggande med lite marscherande. Nu så har ju inte två mil om dagen med 20+ kilo i fjällterräng varit något problem de senaste åren men man vill ju gärna få upp distansen till det dubbla. Men var sak har sin tid. Jag skall försöka lura med mig en av mina vänner på en promenad på tolv mil här i sommar.
Programmet förra veckan handlade om framtidens sjukvård. Med den antibiotikaresistens som utvecklas allt mer så kommer kanske sjukhus i framtiden bli platser dit man kommer för att dö. Gäller att hålla sig frisk i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar