måndag 21 december 2009

Dåliga bilnyheter (absolut ingenting om saab)

Vår bil låter som en rallybil. Passar bra nu på vintervägarna då man sladdar lite här och där. Någonting i avgassystemet har packat ihop och nu läcker det ut avgaser.
En trevlig överraskning så här till jul.

Konstaterade också under det ymniga snöfallet att jag inte bättrat på bilens vinterförberedelser. De är sämre än vanligt faktiskt då bäst före datumet har gått ut på mina ljusstavar. Har ju både kniv, kalorier och eld i ryggsäcken men eftersom det blir ganska så mycket bilfärder i jul borde jag nog plocka om lite. Antagligen plocka ihop en GHB för julhelgens äventyr. Spritköket gör sig ju bättre i kofferten än i den tomma lägenheten. Ja, jag skall nog faktiskt gå och plocka fram några filtar redan nu.

Be att det inte sker på vintern.
Markus evangelium 13:18

2 kommentarer:

  1. Bra att göra förberedelserna innan ja. Man kommer att sakna dem när det väl händer nåt med bilen.

    SvaraRadera
  2. Per definition kan man ju bara göra förberedelserna innan, annars heter det ju efterberedelser ;)

    Ne allvarligt talat, jag behöver också vinterpreppa bilen en hel del mer än vad jag gjort. Vips... så sitter man där... utan nånting, då blir det lätt att hålla sig för skratt =(

    SvaraRadera