onsdag 30 september 2009

Vinterstädning

Jag har haft på tok för mycket på jobbet för att skriva någonting. Och knappt för att göra någonting. Men jag har hunnit med en del saker. Jag blev inspirerad av en filmsnutt och byggde mig en penny-can-stove. Det finns gott om olika instruktioner på nätet. Jag har inte hunnit prova min ännu så jag vill inte rekommendera just den designen. Och eftersom jag redan har tre trangia-orginalbrännare är det inte helt bråttom att få en fungerande spritbrännare.

Jag och fästmön var och gjorde vinter i sommarstugan. Ställa in gasen, ta bort lite matvaror så inte mössen har någon anledning att komma in. Passade på att gå en kort tur i skogen. Plockade trattkantareller. Inte så många men de går att torka och äta i vinter ändå. Jag gick ut i svärfars vedbod också och tog två påsar med björkved. För som svärfars far sa; ”den som har ved är inte rik, men den som inte har ved är fattig”. Och även om vi varken har vedspis eller panna så är det väldigt tråkigt att inte kunna gå ut och grilla en korv och koka lite kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar