torsdag 24 september 2009

Ryggsäck och annat

Har inte tagit mig så mycket tid till att sitta framför datorn. Har gjort saker i den verkliga världen istället. Som att till exempel promenerat mer än jag brukar och gått på loppmarknad och göra vad jag brukar göra. Köpa någonting för att det var billigt. Just den här gången var det en ryggsäck med bär-ram. Eventuellt tar jag bort säcken och använder den som mes. Jag skall ju köpa mig en modern fjällsäck här någon gång i höst.

Min fästmö var på möte i Stockholm här i veckan. Hon lyckades med konststycket att åka iväg med en plånbok utan vare sig kontokort, legitimation eller kontanter. Hon hade en femma i plånboken men det ger inte mycket kaffe på centralstationen. Hon hade tur och jag var fortfarande hemma så när hon ringde kunde jag boka en hemresa åt henne. Men jag gömde en hundring åt henne när hon kom hem. Själv har jag alltid några nöd-sedlar i ett fack bakom körkort.

Vi har en kamrat som studerar här i Uppsala. Hon bor i en Stockholmsförort och upptäcker ibland när hon är här att det är lite sent och at det är lättare att sova kvar. Problemet med henne är att hon inte så ofta förbereder sig för att sova kvar. Åtskilliga gånger har jag tjatat på henne att hon skall lämna kvar lite kläder och hygienartiklar i en garderob här och varje gång säger hon att det är en bra idé. Det återstår att se när hon får tummen ur och kommer med sin väska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar