måndag 8 juni 2009

Fynd-dag

Gick igenom Uppsalas centrala loppmarknader. Hittade inte någon handvevad visp, men väl två spännande kök på Sirius loppmarknad. Ett trangia av gammal modell, det saknar vindskydd men det går att lösa. Tyvärr var tamojen borta, man får ta sin Gerber. Brännaren var lite ärjad men jag hoppas att det skall gå att åtgärda. Någon som har ett tips? Det andra ”köket var av märket girl scouts och jag tror inte att det är komplett. Eller så är det inte ens ett kök. Hade inte min fästmö tagit kameran till jobbet skulle jag postat en bild. Det spelar i alla fall inte så stor roll i vad det är eller om jag någonsin får användning för det, jag gav nämligen bara 20 kronor för bägge köken. Rea på Sirius loppmarknad veckan ut. Och kvar finns då i alla fall en ”snuskburk”.

Så nu tillfogas lite mat och spritkök till boben. Vart hittar man förresten en lämplig bränsleflaska?

Fick ett trevligt paket i brevlådan också, Sigrids bok om torkning. Vi får se vad det blir för spännande experiment i sommar. Till hösten skall jag i alla fall fylla på förrådet av trattkantareller. Annars blir det mest champinjoner. Det blir ju alltid ett par- tre svampar över när man lagat färdigt pizzan eller grytan eller vad man nu gör. Och istället för att de skall få bli dåliga i kylen skivar jag dem och trär upp på grillspett som jag sedan hänger upp på en bunke och ställer över kylen.
Sen glömmer jag bort dem där ett par veckor och hittar dem när de är snustorra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar